Size ihtiyaçlarınız doğrultusunda ve özelleştirilmiş hizmetler sunabilmemiz için, bu internet sitesinde çerezler (cookies) kullanılmaktadır. Çerezlerle ve nasıl çalıştıklarıyla ilgili daha detaylı bilgi için GİZLİLİK POLİTİKASI’nı okuyunuz. Kişisel verilerin korunması hakkında AÇIKLAMA METNİ’ni okuyunuz.
Sirkülerler:

İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik 2022-020

22 Şubat 2022

KAYITLI KADIN İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ PROJESİ

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından kayıtlı kadın istihdamının desteklenmesi amacıyla Kayıtlı Kadın İstihdamının Desteklenmesi Projesi, kısa adıyla WOMENUP projesi başlatılmıştır.

Proje kapsamında destek sağlanacak iller bölgesel farklılıklara göre kadın işverenlerin yoğunluklu bulunduğu; İstanbul, Ankara, Aydın, Denizli, Kahramanmaraş, Samsun ve Şanlıurfa olarak belirlenmiştir.

Projeye başvurular 21 Şubat’tan itibaren e-Devlet üzerinden alınarak istenen kriterleri sağlayan işverenler kesin kayıt için proje kapsamında açılan ofislere yönlendirilecektir.

MALİ DESTEK UYGULAMASINDAN FAYDALANMA ŞARTLARI

İşverene ilişkin şartlar;

  • Hibe başvurusunda bulunacak işveren kadın olmalıdır. Ortaklı işletmelerde ise en az iki ortak kadın olmalıdır.
  • Kadın işverenler projeden yararlanmak için bir kadın işçi istihdam etmek zorundadır.
  • Kadın işveren, proje kapsamında işe alacağı kadın işçi için hibe başvurusunda bulunabilecektir.
  • Hibe başvurusunda bulunacak işverenlerin, başvuruda bulundukları işletmelerinin 05.03.2012 tarihinden sonra kurulmuş olması gerekmektedir.
  • Proje kapsamında destek alacak işverenler, en fazla dokuz işçi çalıştırıyor olmalıdır. (Projeye başvurmadan önce işçi çalıştırmayanlar da projeye dahil olabilecektir)
  • Birden fazla işyeri olan kadın işverenin işçi sayısı, tüm işyerlerindeki toplam işçi sayısı üzerinden değerlendirilecektir.
  • Eğer kadın işveren birden fazla işyerine sahipse, sadece bir tane işyeri için başvuruda bulunabilecektir.
  • Proje kapsamında destek alacak kadın işverenler işin yapısına göre esnaf, sanayi veya ticaret odalarına kayıtlı olmalıdır.
  • Kadın işverenin toplam prim borcu brüt asgari ücret tutarını geçmemelidir. (Bu hesaplamada yeniden yapılandırma borç tutarı dikkate alınmayacaktır.)

İstihdam edilecek sigortalıya ilişkin şartlar;

  • İşe alınan kadın çalışan bir önceki mali yılın 12 aylık ortalama çalışan sayısına ilave olarak istihdam edilmelidir.
  • İlave olarak istihdam edilen kadın çalışan, ilan edilen proje başlangıç tarihinden sonra işe alınmış olmalıdır.
  • Proje kapsamında ilave olarak istihdam edilecek olan kadın işçi en az 1 ay süreyle işsiz olmalıdır.
  • Proje kapsamında ilave olarak istihdam edilecek kadın sigortalı kadın işverenin birinci derece yakını olmamalıdır.
  • Proje kapsamında ilave olarak istihdam edilecek kadın sigortalı 65 yaşından küçük olmalı ve kendi sigortalılığından dolayı aylık (yaşlılık aylığı, malullük aylığı) almamalıdır.
  • Kadın işverenlerin hibe alındığı sürece Operasyon kriterlerine uygun olarak sayılan şartların devamlılığını sağlaması gerekmektedir.

KADIN İŞVERENLERE SAĞLANAN MALİ DESTEK MİKTARI

Proje kapsamında seçilen illerde kadın işverenler tarafından ilave olarak istihdam edilecek kadın işçiler için toplamda yaklaşık 25 milyon avro hibe desteği sağlanacaktır. Kadın girişimciye her ay net asgari ücrete kadar hibe desteği sağlanacaktır. Proje kapsamında en fazla 20 aya kadar mali destek ödemesi alınabilmektedir. 20 ayın sonunda mali destek ödemesi kesilecektir.

BAŞVURU ŞEKLİ

Başvurular Ön Başvuru ve Kesin Kayıt olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır.

Birinci Aşama- Ön Başvuru

Ön başvurular e-devlet üzerinden online olarak yapılır ve bu aşamada oda kaydı hariç tüm uygunluk kriterleri program tarafından kontrol edilir.

Kontroller sonucunda kendisi ve istihdam ettiği işçinin tüm kriterleri sağladığı anlaşılan adayların ön başvuru kaydı oluşturulur.

Ön başvurusunu tamamlayamayan işverenlere neden kaydın oluşturulamadığına dair e-devlet ekranı üzerinden bilgilendirme yapılır.

Ön başvurusu onaylanan işverenlere kesin kayıt için sistemden randevu verilir ve randevu tarihleri adaylara SMS ile bildirilir.

Randevusu oluşturulan adayların son aşamada e-devlet ekranında özet bilgileri (işyerinin ve işçinin bilgileri, iletişim bilgileri, randevu bilgileri) ile kesin kayıt için doldurulması ve imzalanması gereken dokümanlar gösterilir.

İşverenler imzalanacak dokümanları aşağıdaki linkten indirebilirler;

Kesin kayda gelmeden önce dokümanların okunması, ilgili kişilere imzalatılması ve kesin kayıt için hazır bulundurulması önemlidir.

İkinci Aşama – Kesin Kayıt

Ön başvurusu onaylanan işverenler kendilerine verilen randevu tarihi ve saatinde ilgili ilin proje ofisine gider.

Kesin kayıt için işverenlerin bizzat kendilerinin veya yetkili temsilcilerinin (bunu gösterir belge ile birlikte) başvuru yapması zorunludur.

Randevu tarih ve saatinde getirilmesi gereken evrakların ilgili kişilerce imzalanmış olması ve hazır olması önemlidir. Evraklarında eksiklik olan işverenlerin kesin kaydı yapılmaz.

Belgeler proje ofisinde kontrol edilir.

Proje ekibi tarafından işverenin uygunluk kriterlerini taşıyıp taşımadıkları program üzerinden tekrar kontrol edilir.

Belgeleri eksiksiz olan ve uygunluk kriterlerini taşıyan işverenlere kesin kaydı yapılır.

Söz konusu Habere ulaşmak için linke tıklayınız.